مشاوره روانشانسي ذهن نو مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.
|
همكار پرحرف براي كساني كه به دنبال پيشرفت و يادگيري هستند، دردسر زيادي ميسازد. دردسرساز شده و ديگران را نيز تحت تاثير قرار ميدهد. به طور كلي پرحرفي صفت مثبت نيست و باعث اذيت شدن ديگران ميشود. همچنين خود فرد نيز به دليل اين ويژگي احتمالا بسياري از موقعيتهاي خود را از دست خواهد داد. تعامل با همكاران و صحبت با آنان اجتناب ناپذير و گاها ضروري است. انسانها به روابط و معاشرت با ديگران نياز دارند و حتي بدون آنها از نظر رواني پيامدهاي منفي را تجربه ميكنند. اما نبايد در اينكار زياده روي كرد. برخي از افراد به دليل احساس صميميت، شرايط را در نظر نگرفته و در مورد مسائل مختلفي در محل كار صحبت ميكنند. اينكار در طولاني مدت باعث حواسپرتي و كاهش راندمان كاري ميگردد. دريافت مشاوره در زمينه همكار پر حرف ميتوانيد در هر ساعت از روز براي مشاوره تلفني از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو تماس حاصل نماييد. منبع: همكار پرحرف را با 6 ترفند ساده ساكت كنيد همكار پرحرفشايد شما هم در محل كار خود همكار پرحرف داشته باشيد. افراد براي كار كردن نياز به تمركز و گاها سكوت داشته كه چنين فردي باعث سلب آنها ميشود. بيش از حد صحبت كردن براي هيچكس خوشايند نيست. اين دسته افراد نه تنها خود از تمركز كافي برخوردار نيستند؛ بلكه باعث اختلال در عملكرد ديگران نيز ميشوند. گاهي به اين رفتار خود آگاه نبوده و اينكار را بي اختيار انجام ميدهند. در اين صورت بهتر است با تذكري مودبانه و يا رفتاري آنها را متوجه پرحرفي شان كنيم. اما اگر فرد از اين موضوع مطلع است و همچنان به صحبت كردن ادامه ميدهد؛ بهتر است به روش ديگري با او برخورد كنيم. انواع همكار پرحرفهمانطور كه پيش تر هم به آن اشاره شد؛ همكار پرحرف به دلايل مختلفي اين رفتار را از خود نشان ميدهد. همچنين براي واكنش مناسب به اين افراد، بهتر است در ابتدا از علت اين موضوع مطلع شويم. در اين قسمت به توضيح برخي از دلايل پرحرفي همكار، اشاره كرده ايم. 💠پرحرفي به دليل ويژگي هاي شخصيتيبرخي از افراد به طور ذاتي پرحرف تر از ديگران هستند. همكار پرحرف نيز به دليل شرايط تربيتي و خانوادگي خود، صحبت كردن زياد از حد را رفتاري ناپسند در محل كار، تلقي نميكند؛ و يا از آن مطلع نيست. اينگونه افراد معمولا تجربه كاري زيادي ندارند و يا بعد از اطلاع از اين موضوع، سعي در اصلاح آن دارند. اما كنترل كردن اين الگوي رفتاري برايشان آسان نبوده و بايد تغييرات زيادي در خود ايجاد كنند. 💠زياد صحبت كردن به دليل اضطراب نگرانيبرخي از افراد به دليل اينكه از مهارت كافي براي كنترل استرس و اضطراب خود برخوردار نيستند؛ از صحبت كردن زياد به عنوان مكانيسم دفاعي استفاده ميكنند. در واقع همكار پرحرف به دليل نگراني هايي كه در محل كار خود تجربه ميكند؛ شروع به صحبت كرده و نميتواند آن را متوقف كند. در چنين شرايطي بهتر است فرد در ابتدا ميزان اضطراب خود را كنترل كرده و در قدم بعدي براي پرحرفي خود به دنبال راهكار باشد. 💠خوش صحبتي ديگر همكارانگاهي همكار پرحرف به اين دليل به رفتار خود ادامه ميدهد كه ديگر همكاران نيز به حرف هاي او با دقت گوش داده و او را تشويق به تعريف كردن خاطرات بيشتري ميكنند. در اين موقعيت انگيزه او نيز براي صحبت كردن افزايش يافته و به اين رفتار خود ادامه ميدهد. به همين دليل بهتر است حدود صحبت كردن با همكاران در محل كار را رعايت كرده و خود را مشتاق نشان ندهيم. چرا كه هم خود از انجام وظايف مان باز ميمانيم و هم او به اين رفتار خود ادامه ميدهد. نحوه برخورد با همكار پرحرف بعد از شناسايي علت پرحرفي همكار، بهتر است متناسب با آن، به دنبال راهكاري باشيم. به طور كلي در نحوه برخورد با همكاران محتاط بوده و همواره ادب را رعايت كنيد. برخي از راهكارها براي برخورد با همكار پرحرف، شامل موارد زير ميشود. ⭕كاملا او را ناديده نگيريدفراموش نكنيد كه در محل كار نياز به صحبت كردن در مورد مسائل غيركاري نيز هست. به همين دليل نبايد به طور كلي همكار پرحرف را ناديده گرفت. اينكار از ادب به دور بوده و باعث ناراحتي ديگران ميشود. با اينكه پرحرفي رفتار مودبانه اي نيست؛ اما نبايد با آنان مقابله به مثل كنيم. بهتر است او را درك كرده و اين نكته را در نظر بگيريد كه شايد هيچ گوش شنوايي ندارد. اما به حرف هاي او تا حدي گوش داده و اجازه ندهيد كه زمان از دست تان در برود. ⭕برخورد مودبانه و با احتراماگر ميخواهيد اين موضوع را به همكار پرحرف خود گوشزد كنيد؛ بهتر است اينكار را به صورت مودبانه و با احترام انجام دهيد. فراموش نكنيد كه همكار شما فردي است كه روزانه زمان زيادي را با او ميگذرانيد و در صورت بروز رفتارهاي پرخاشگرانه و بي احترامي به او، روابط شما تحت تاثير قرار خواهد گرفت. اگر اين رفتار باعث مزاحمت براي شما شده و يا حتي به خود فرد هم آسيب ميزند؛ آن را به آرامي و صميمانه با او مطرح كنيد. ⭕استفاده از هدفون و مشغول كردن خوداگر فكر ميكنيد كه صحبت كردن با همكار پرحرف و گوشزد كردن اين موضوع به او، راه حل موثري نيست و يا اوضاع را بدتر ميكند؛ بهتر است روش ديگري را امتحان كنيد. ميتوانيد در هنگام كاركردن از هدفون استفاده كرده و يا خود را مشغول نشان دهيد. اين كار را وسط حرف هاي او انجام ندهيد. اما خود را به نحوي نشان دهيد كه مايل به گوش كردن حرف هاي او نيستيد. صحبت هاي كوتاه جزو رفتارهاي اجتماعي با ديگران است. اما بايد از مزاحمت هاي طولاني مدت و همچنين صحبت هاي بيهوده، جلوگيري كنيد. ⭕جلسه گذاشتناگر فكر ميكنيد كه همكار پرحرف شما قصد كمك كردن به روند كاري را دارد و يا در حال تلاش براي توضيح مشكلي به شما است؛ ميتوانيد جلسه اي برگزار كرده و از ديگر افراد نيز نظرخواهي كنيد. در چنين شرايطي از اين رفتار استفاده بهيه كرده و در جهت پيشرفت بهره برده ايد. حتي گاهي با اينكار پرحرفي اين فرد نيز كنترل شده و ديگر در مورد هر موضوعي صحبت نميكند. ⭕گوشزد كردن اين مورد به صورت مستقيمبعد از امتحان كردن روش هاي مختلف در مواجهه با همكار پرحرف، اين موضوع را به صورت مستقيم به او گوشزد كنيد. با لحني آرام و محترمانه بگوييد كه صحبت كردن زياد در محل كار رفتاري حرفه اي نبوده و بايد كمي خوددار باشد. همه ما علاقه داريم تا مسائل خود را با ديگران به اشتراك گذاشته و نظرات آنها را بدانيم. اما بايد اينكار را در زمان و مكان درست انجام دهيم. بهتر است به صورت خصوصي با او در اين مورد صحبت كرده و از بيان كردن آن در جمع خودداري كنيد. ⭕كمك گرفتن از ديگران و مديريكي ديگر از روش هاي برخورد با همكار پرحرف، كمك گرفتن از ديگر همكاران و مدير سازمان است. اگر حتي صحبت كردن به صورت مستقيم نيز موثر نبود بايد راه حل اساسي تري در اين زمينه به كار گرفت. مدير مجموعه ميتواند با قانون گذاري در اين مورد رفتار كارمندان را تا حد زيادي كنترل كند. با اينكار احتمالا مشكل به شكل سريعتري حل خواهد شد. سخن پايانيبا برخورد با همكار پرحرف به شكل موثر، ميتوانيد وقفه هاي كاري خود را نيز جبران كنيد. قطعا با حل شدن اين موضوع، راندمان كاري افراد ديگر نيز افزايش خواهد يافت و بسياري از مشكلات سازمان حل ميشود. افراد بايد در محل كار نكات زيادي را در نظر داشته باشند و به قوانين پايبند باشند. حتي با وجود صميميت با ديگر همكاران، بازهم اين رفتار حرفه اي نبوده و بر روند كاري ديگران نيز تاثير خواهد داشت. ميتوانيد براي ترك عادت پرحرفي در خود و حتي كمك به ديگران در اين زمينه، از يك روانشناس كمك گرفته و بازدهي خود را در محل كار بالاتر ببريد. براي دريافت مشاوره در زمينه همكار پرحرف ميتوانيد در هر ساعت از روز براي مشاوره تلفني از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو تماس حاصل نماييد. منبع: همكار پرحرف را با 6 ترفند ساده ساكت كنيد
امتیاز:
بازدید: 0
|
|
[قالب وبلاگ : سایت آریا] [Weblog Themes By : sitearia.ir] |